Thursday, November 20, 2008

Uppsats två, mitt dröm

Förra veckan gick jag till en fantastisk fest. Mina vänner Megan, Jill och Sarah kom med mig. När vi kom, vi var överväldigade med doften av läcker mat. Vår värdinna, Janie, uppmanade oss att hjälpa oss med maten. Megan och jag är inte blyga om sådana saker, så vi grävde i till färsk frukt och pasta. Eftersom Megan äter snabbare än jag, hon hade två plattor innan jag hade avslutat min första. Det fanns alla möjliga läcker efterrätter och jag valde kakan med smör grädde glasyr på tårtan. Då jag hjälpte mig till glassen. Maten verkade komma från en oändlig källa.


Efter att jag slutade äta jag bestämde mig för att mingla. En grupp fick tillsammans och vi spelade ett kortspel kallat ERS (egyptiska råtta skruv). Det var en kille i gruppen att jag inte kunde ta mina ögon ut av. Han var en mager pojke som hade stora hår, väldingt fint hår. Efter spelet, han talade till mig! Han sa hans namn var David Tennant och att han var från Bathgate, West Lothian, Skottland. Vi gick runt och han presenterade mig för ett par av hans vänner. Deras namn var John Barrowman, Billie Piper, Sophia Myles och Freema Agyeman. Vid den här

tidpunkten höll jag på att dö av upphetsning. Här, i detta parti, var fyra personer som jag tittade på tv och älskade!


Självklart, insåg jag snart att vi hade gått till fel hus. Den part som mina vänner och jag skulle vara på var tvärs över gatan. Vi var på en Doctor Who Reunion fest! Det fanns provsjungar det att bli de närmaste följeslagare på showen. Jag deltog och jag fick en del! Min framtid var med min favorit visa. Naturligtvis, mitt i firandet, en hög pipa buller skrek genom rummet. Allting blev svart och när jag öppnade mina ögon, min väckarklocka var ringmärkning och jag var i sängen. Min bästa fest man någonsin aldrig hänt.



For all you swedish speakers, I know that this has terrible grammar, etc. It was my lame attempt at writing a creative essay in swedish.

No comments:

Post a Comment